Δράσεις

Όλυμπος-Χειμερινή Ανάβαση 21-24.12.'12

Μια σημαντική προσπάθεια χειμερινής ανάβασης στη κορυφή του Ολύμπου είχαμε μεταξύ 19 - 24 Δεκεμβρίου 2012 από το μέλος του συλλόγου κ. Χρ. Μπόπη. Το μέλος του συλλόγου συμμετέχοντας σε 4μελή ομάδα με αρχηγό τον έμπειρο κ. Μιχ. Στύλλα προσπάθησαν να "πατήσουν" τη χιονισμένη & παγωμένη κορυφή του Μύτικα.

Παρασκευή (21/12) πρωί-πρωί το μέλος του συλλόγου εκκίνησε από τη διασταύρωση του Λιτοχώρου φορτωμένος με όλα τα απαραίτητα εφόδια για το καταφύγιο της Πετρόστρουγκας (1.800μ.), όπου & ήταν το ραντεβού με τους υπόλοιπους 3 της ομάδος. Στη πορεία του προς το καταφύγιο το χιόνι έφτανε έως τους 40 πόντους. Στις 14:00 έφτασε στο καταφύγιο (διαχειριστής του πλέον η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης) όπου & διανυκτέρευσε μαζί με τους υπολοίπους (Μιχάλης, Αλέξης, Νίκος). Ξημερώματα Σαββάτου (20/12) και ο καιρός έχει κλείσει, η ομίχλη & ο αέρας κυριαρχούν! Όμως ο έμπειρος αρχηγός της ομάδος κ. Στύλλας (ανάβαση στο Έβερεστ το 2004, συνεχείς αναβάσεις στον Όλυμπο με όλες τις συνθήκες) θα δώσει το σύνθημα της εκκίνησης. Μετά την έξοδο από το δάσος & ανεβαίνοντας τα "Σκούρτα" με ορατότητα σχεδόν 10 μέτρα & ισχυρότατο αέρα θα ετοιμαστούμε να περάσουμε τον αυχένα, το δυσκολότερο κομμάτι της πορείας, για να φτάσουμε στο πέρασμα του "Γιόσου" & να ανέβουμε στο οροπέδιο των Μουσών. Η χρήση κραμπόνς & πιολέ είναι πλέον απαραίτητη & η σωστή απόσταση μεταξύ μας, μας βοηθά στο 2ώρο αυτό πέρασμα του λαιμού. Μόνο όποιος έχει ανέβει στον Όλυμπο από αυτό το σημείο καταλαβαίνει τη δυσκολία & την επικινδυνότητα του εγχειρήματος. Απόγευμα φτάσαμε στο καταφύγιο του "Κάκκαλου" (υψομ. 2.600μ.) & λίγο πριν το βράδυ & ένα ζευγάρι Ρώσων  ορειβατών, ακολουθώντας τα βήματά μας, έφτασαν και αυτοί στο καταφύγιο. Η Κυριακή (23/12) πέρασε κάνοντας διάφορες εργασίες στο καταφύγιο, για τη καλύτερη διαμονή μας αλλά και εν όψη του χειμώνα. Τη Δευτέρα (24/12) με το καιρό σύμμαχό μας, η ατμόσφαιρα είχε καθαρίσει, αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε την ανάβασή μας στη κορυφή του Μύτικα (2.918μ.). Περάσαμε χαμηλά από το Στεφάνι & αναρριχώμενοι βγήκαμε στη κόψη μεταξύ Στεφανιού & Ζωναριών ώστε "τραβερσάρωντας" να φτάσουμε στη βάση από το Λούκι του Μύτικα. Ο αέρας όμως στο σημείο εκείνο ήταν ισχυρός, δεν μπορούσαμε να σταθούμε όρθιοι, σε μια πλαγιά με ανάπτυγμα 600μ προς τα κάτω. Κάναμε περίπου 50μ. αριστερά προς το Λούκι όταν ο αρχηγός της ομάδος, αφού μας έδειξε το μαλακό στρώμα χιονιού πάνω από το παγωμένο, αποφάσισε να εγκαταλείψουμε τη προσπάθεια καθώς υπήρχε ο κίνδυνος να κοπεί το χιόνι κάτω από τα πόδια μας και να "φύγουμε" μαζί του προς τα κάτω... Έτσι επιστρέψαμε στο καταφύγιο. Ο καιρός παρέμενε καθαρός και με τη πίεση του χρόνου, το μέλος του συλλόγου αποφάσισε να πάρει το δρόμο της επιστροφής για τον Αλμυρό. Στο δρόμο της κατάβασης θα συναντούσε & 2 ακόμα ορειβάτες που ανέβαιναν προς το καταφύγιο. Έτσι έληξε αυτή η προσπάθεια χειμερινής ανάβασης στη κορυφή του Ολύμπου, μια δύσκολη & απαιτητική προσπάθεια σε όλη της τη διαδρομή.